Opsætning af Google Analytics

Guide: Opsætning af Google Analytics på flere forskellige måder

Google er fantastisk, udover selve søgemaskinen som du kender den, tilbyder google en lang række værktøjer til dig som har en hjemmeside. En af deres kerneprodukter er google analytics, som ikke blot er fantastisk at bruge, det er også gratis at bruge. Google analytics er en del af Google Marketing Platform som består af en lang række værktøjer til virksomheder. Vi bruger selv flere af værktøjerne fra Google Marketing Platform til vores markedsføring og drift, heriblandt:

  • Data Studio
  • Optimize
  • Surveys
  • Tag Manager

Den sidstnævnte, Google Tag Manager kan faktisk også bruges til opsætning af google analytics ved hjælp af javascript. Der er hovedsagligt tre metoder at opsætte google analytics på. Du kan opsætte det ved hjælp af javascript, med google tag manager eller ved hjælp af et wordpress plugin.

1) Opsætning med Javascript

At vælge det rette webhotel kan have mange fordele. Når vi snakker søgemaskineoptimering er hastigheden på din hjemmeside vigtigt for dine placering i google søgeresultater. Om med det rette webhotel er du på vej mod bedre resultater på google.

2) Opsætning med google tag manager

En anden mulighed er at bruge Google Tag Manager, som er et andet google værktøj til at opsætte din google analytics

3) Opsætning med wordpress plugin

Besidder du ikke evnerne til at opsætte google analytics med javascript eller ønsker du nogle flere funktioner, så skal du måske have fat i et google analytics plugin. Ligesom alle andre plugins, er der et hav af forskellige

  1. MonsterInsights

MonsterInsights er

Link din Analytics og Search Console sammen

Link din Analytics og Search Console sammen

Google Analytics og Google Search Console er begge to dataindsamlinger platforme

Det er derfor vigtigt at du linker din analytics og search console sammen

Del adgangen til Analytics med dit team

Når du har fået koblet din hjemmeside til Google Analytics og linket Analytics og Search Console sammen er det på tide at dele adgangen til din analytics data med dit team.