Push notifikationer

Push notifikationer

Push notifikationer har været her længe og er en stærk spiller indenfor push marketing. Du udnytter sikkert ikke push notifikationer som en del af din online markedsføring selv det har eksisteretlige så længe som smartphonen og de velkendte mobil apps som eksempelvis facebook og instagram. Du ved det måske ikke men du modtager (med høj sandsynlighed) rigtigt mange push notifikationer hver eneste dag på din mobil og garanteret også på din computer.

Men udnytter dette fantastiske markedsførings værktøj som iøvrigt er gratis? – Hvis ikke, så burde du komme i gang.

Hvad er push notifikationer?

a

En push notifikation indeholder

  • Titel: A title is a short and sweet summary.
  • Beskrivelse: A description is still short and sweet, because there isn’t much real estate in a web push notification, but gives a little more information to the viewer about the destination content if a visitor clicks on the Web Push notification.
  • Domæne: The website domain where the user will arrive if he/she clicks on the Web Push notification.
  • Call To Action: Usually in the form of a button, there is a call to action that the visitor can take.
  • Ikon: An icon in a Web Push notification is a small, usually square, image that is placed within the push.  Most people who are sending pushes will place their logo or brand icon in this space.
  • Billede:  An image is usually placed in a Web Push notification.  The size of the image that can be included varies from browser to browser.  For example, you can place a larger image in Web Push notification on Chrome on a PC, but you can’t on most of the other browsers.

Hvorfor du skal bruge push notifikationer på din hjemmeside

Der er rigtigt mange gode grunde til at du skal bruge push notifikationer på din hjemmeside til din online markedsføring.

  • Du kan oprette forbindelse til dit publikum, selv når de ikke findes på dit websted: Dette er en massiv fordel af Web Push-underretninger. Du kan sende dit publikum opdatering, indhold og andre ting af værdi, selv når de ikke er på dit websted.
  • Du behøver ikke at kende en persons kontaktoplysninger for at oprette et forhold til dem: Web push-meddelelser behøver ikke en brugers e-mail eller andre kontaktoplysninger.
  • Hvis en bruger, der engang har besøgt dit websted og har givet tilladelse til at sende ham underretninger, kan han sendes underretninger når som helst uden at have brug for hans e-mail Bred rækkevidde:
  • Selvom der stadig er en ny kapacitet, har alle større browsere investeret i teknologien bag Web Push-underretninger og synes at være klar til at fortsætte med det.
  • Høj opt-in-priser: Fordi en bruger ikke har brug for at dele personlige kontaktoplysninger, og tilmelding kræver kun et eller to klik, er opt-in-satserne høje.
  • Omgå spam-mappen: Der findes ikke noget som en spam-mappe til web-push-underretninger. Så selvom du skal være sikker på ikke at spam din målgruppe, vil levering af din besked / indhold gå direkte til brugeren i stedet for at blive hængt op i en spam-mappe.
  • Høj konverteringsfrekvens: Klikfrekvenser er høje på Web Push-underretninger, og når en bruger først kommer til dit websted, er konverteringsfrekvensen for denne trafik også meget høj. Det er en simpel måde at holde sig for øje: Undersøgelser viser, at du kun har brug for et par sekunder af at interagere med et brand for at registrere det i dit sind. Så selvom dit publikum ikke klikker på hvert eneste tryk, du sender, bygger du stadig mindshare.
  • Web Push-underretninger er enkle at konfigurere og sende: Det er meget let at komme i gang med at sende Web Push-underretninger, så det er en hurtig, nem og overkommelig marketingkanal, hvor du kan investere.